Praktijkinformatie
In mijn praktijk zul je je veilig en vertrouwd voelen en comfortabel genoeg om aan de slag te gaan met lastige onderwerpen. Ik bied je graag de handvaten die jou hierbij vooruit kunnen helpen.
Algemeen
TECURA is een praktijk waarin alle trajecten door mijzelf, drs. Tugba Erdem worden uitgevoerd. Ik ben masterpsycholoog en bied hulp aan jongeren, ouders en volwassenen.
Afzeggen of verzetten afspraken
Ik wil je vragen om afspraken tijdig (meer dan 48 uur van te voren) af te zeggen, zodat ik de mogelijkheid heb om met iemand anders een afspraak in te plannen. Veel psychologenpraktijken brengen de gemiste inkomsten in rekening als afspraken niet tijdig afgezegd worden (soms het hele bedrag van het consult).
Mijn vraag is om je afspraak tijdig af te zeggen of te verzetten. Indien de afspraak korter dan 24 uur van te voren afgezegd wordt dan zal het behandelgesprek als no-show in rekening gebracht worden. Hiervoor wordt een tarief van €50,-in rekening gebracht.
Vergoeding en tarieven
Je behandeling wordt vergoed vanuit je basisverzekering. Het enige wat je nodig hebt, is een geldige verwijsbrief van de huisarts. Let op! De volledige vergoeding geldt niet voor je wettelijke eigen risico (standaard € 385,- per jaar). Je eigen risico betaal je altijd zelf.
Mocht je kiezen voor onvergoede zorg, waarbij je de sessies zelf betaalt, is het tarief € 106,- (een sessie 60 minuten). Voor afspraken met twee personen, bijvoorbeeld bij relatietherapie, is het tarief € 121,-.
Betaalwijze individueel sessies
(geldt alleen voor onvergoede zorg)
Na elke individuele sessie krijg je een factuur toegestuurd per mail. De betaling dient binnen 5 dagen voldaan te worden op mijn bankrekening.
Betalingsvoorwaarden individuele trajecten
(geldt alleen voor onvergoede zorg)
Wettelijk gezien ben ik verplicht om betaalvoorwaarden op te stellen, die lees je hier. In de praktijk verlopen de betalingen altijd prima, zonder problemen.
Artikel 1 Deze betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de behandelaar en de cliënt.
Artikel 2 De cliënt gaat akkoord met het tarief. In alle gevallen is de cliënt eindverantwoordelijk voor de betaling en om vast te stellen of trajecten al dan niet voor eigen rekening zijn.
Artikel 3 Afzeggen is mogelijk. Afspraken moeten uiterlijk 48 uur voor het tijdstip van het gesprek geannuleerd of verzet worden. Bij te late afzegging (dus binnen 48 uur voor de afspraak) breng ik 75% van het geldende tarief in rekening. Deze factuur mag niet ingestuurd worden naar je zorgverzekering.
Artikel 4 Na elke sessie ontvang je een factuur. Deze dient binnen 5 dagen te worden betaald.
Artikel 5 Indien de cliënt het verschuldigde bedrag niet binnen 5 dagen na de factuurdatum heeft betaald, is de cliënt in verzuim.
Artikel 6 Bij niet-betaling binnen 5 dagen na de factuurdatum wordt een betalingsherinnering gestuurd.
Artikel 7 Voldoet de cliënt binnen 5 dagen na de datum van de betalingsherinnering niet aan zijn/haar verplichtingen, dan is de behandelaar zonder nadere ingebrekestelling gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel door derden te laten uitvoeren.
Artikel 8 Alle buitengerechtelijke incassokosten verband houdende met de invordering van de gedeclareerde bedragen komen ten laste van de cliënt. De buitengerechtelijke incassokosten zijn vastgesteld op tenminste 15% van de hoofdsom met een minimum van € 35.
Artikel 9 Bij betalingsachterstand is de behandelaar gerechtigd verdere behandeling op te schorten totdat de cliënt aan zijn/haar betalingsverplichtingen heeft voldaan.
Privacy
Voor psychologen geldt geheimhoudingsplicht, wat wil zeggen dat de informatie die besproken wordt binnen de behandeling niet gedeeld mag worden met derden tenzij je mij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming verleent. Wanneer je je aanmeldt voor mijn diensten kan gevraagd worden om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de diensten uit te kunnen voeren en worden niet voor andere doeleinden gebruikt.
Klachtenregeling
Als therapeut ben ik gebonden aan de Wet kwaliteit, klachtenregeling bij SoloPartners. Indien je het ergens niet mee eens bent kan dit ten alle tijden kenbaar worden gemaakt, waarna het besproken kan worden en er kan worden gezocht naar een passende oplossing. De voorkeur gaat er in eerste instantie naar uit dat we er in overleg samen uit komen. Als het niet lukt het samen op te lossen, dan kan je een klacht indienen.
Registraties:
Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP): 242083
KvK: 90300203